Trasy – Mogielica Trail biegi górskie w beskdzie wyspowym

Start 03.10.2020 godz. 6:00

Limit tasy: 12 godzin

Start i Meta – Stadion LKS Zalesie “Zalesianka”.

Trasa biegnie zielonym szlakiem w kierunku góry Cichoń, później dalej zielonym szlakiem na Ostra, na połączeniu szlaków na Jeżowej wodzie trasa odbija niebieskim szlakiem na Młyńczyska i dalej w kierunku Modyni. Stamtąd trasa biegnie niebieskim szlakiem do Kamienicy, skąd w górę pnie się czerwonym szlakiem na Zbludzkie Wierchy. Dalej trasa biegnie do Szczawy skąd lesną droga (bez szlaku) dochodzi do parkingu Wyrębiska

i stamtąd biegnie żółtym zielonym szlakiem w kierunku Mogielicy, ale ok 600 metrów przed szczytem odbija na żółty szlak w kierunku Tymbarku i podąża na Górę Łopień. Z Łopienia szlakiem Jana Pawła II trasa dobiega do Jurkowa skąd niebieskim szlakiem biegnie w kierunku Mogielicy – by na połączeniu z drogą stokową odbić od szlaku i pobiec kawałek drogą stokową wraz z biegaczami trasy Mogielica Trail 3 x biegi górskie. Z drogi stokowej trasa odbija na żółty/niebieski szlak w kierunku szczyu Mogielicy przez jedną z najpiękniejszych polan Beskidu Wyspowego, Polane Stumorgową. Ze szczytu Mogielicy zielonym szlakiem prosto do mety.

Mogielica Trail 3 x Mogielica

Start 03.10.2020 godz. 9:00

Limit tasy: 5 godzin

Start i Meta – Stadion LKS Zalesie “Zalesianka”.

Trasa biegu rozpoczyna się przy stadionie LKS “Zalesianka” dalej biegnie drogą leśna i fragment drogą asfaltową w kierunku Parkingu Wyrębiska i zielonym szlakiem podąża na szczyt Mogielicy (Mogielica 1), dalej biegnie niebieskim szlakiem w kierunku Jurkowa i przy połączeniu z drogą stokową skręca na lewo. Po kilku kilometrach odbija na żółty/niebieski szlak w kierunku szczytu Mogielicy, biegnąc przez najpiękniejsza polane Beskidu Wyspowego – Polanę Stumorgową,

stamtąd na szczyt Mogielicy (Mogielica 2). Dalej trasa biegnie jakby do mety żółtym/zielonym szlakiem, ale to jeszcze nie meta – bo już po ok 600 metrach od szczytu trasa skręca na lewo na żółty szlak idący do Tymbarku. Po połączeniu z drogą stokową odbija na lewo i biegnie do połączenia zielonym szlakiem idącym z Łopienia na szczyt Mogielicy – tym zielonym szlakiem biegacze wbiegają po raz 3 na szczyt (Mogielica 3) by dalej zielonym szlakiem dobiec do Parkingu Wyębiska i drogą, która przybiegli wrócić do mety…

Mini Mogielica Trail ok 12 km

Start 03.10.2020 godz. 10:00

Limit tasy: 2 godzin

Start i Meta – Stadion LKS Zalesie “Zalesianka”.

Dokładna mapa i profil w przygotowaniu – poniżej szkic

Trasa Mini Mogielica Trail biegnie od budynku przy stadionie LKS Zalesianka w stronę Zbludzkich Wierchów, dociera do czerwonego szlaku, którym podąża w kierunku Szczawy. W szczawie odbija od czerwonego szlaku leśną drogą w górę w kierunku zielonego szlaku idącego na Mogielicę. Nie wbiegamy jednak na Mogielicę a zielonym szlakiem zbiegamy w dół do parkingu Wyrębiska i stamtąd oznaczoną trasą lesno – asfaltową trasa biegnie w kierunku mety.

Zdjęcia zobacz… Chcesz poznać kolejne oblicze Beskidu wyspowego sprawdź nasz cykl biegów górskich 100 miles of beskid wyspowy.